Är Ulf Kristersson Sveriges svagaste statsminister någonsin?

När den nya sjukvårdsministern Elisabet Lann skulle presenteras slutade det i platt fall. Men inte bara för den störtdykande kristdemokraten, utan framförallt för statsminister Ulf Kristersson som bjöd på en apdans som avslöjade mer än vad han nog hade önskat.

I det här klippet talar vi om agerat från Ulf Kristersson och Jakob Forssmed, men även från Ebba Busch. Vad är kopplingen till Ruben Östlunds film Turist, och kan Kristersson fortsätta som statsminister efter detta?

Nyfiken på att förstå vad som händer och varför? Dan Erikssons debutbok Skådespelet avslöjar vad som egentligen pågår. Läs mer på https://www.runstroms.se.

4 gillningar

Garanterat. Han har alltid utstrålat total mesighet. Sjukt att Moderaterna accepterat honom som ledare.

1 gillning

Jag lider med Kristersson, det kan inte vara roligt att se sig själv på videon efteråt, om han alls gör det. Och Forssmeds reaktion är lika illa den. De ser vettskrämda ut båda två. Vad trodde de, att Lann blev skjuten av ett ljudlöst, osynligt vapen och att de stod på tur? Det är förvisso otäckt när någon svimmar och liksom försvinner ur sin kropp, men man måste ha större sinnesnärvaro än så när det händer, särskilt som minister och statsminister. Jag själv brukar sällan vara först på bollen - Ebba hinner före mig åtta dagar i veckan - men jag hoppas, tror och vill att jag i samma situation agerar resolut och effektivt med omtänksamhet.

2 gillningar